reisverslag 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thijs Hummelink - WaarBenJij.nu reisverslag 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thijs Hummelink - WaarBenJij.nu

reisverslag 2

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

17 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Dag mensen,

Bij deze mijn tweede reisverslag. Het gaat super goed met me! Ik heb het hier erg naar mijn zin. De afgelopen week een surftrip gedaan en vanochtend ben ik terug gekomen in Sydney om de auto op te halen. Morgen rijden Thom en ik naar Byron om daar twee meiden op te pikken die met ons mee rijden naar Cairns.

Veel plezier met het lezen van mijn verslag!


Woensdag 10 oktober 2012

Vandaag the day after! Ik stond op na een mooie avond en kon me nog steeds niet beseffen wat die avond daarvoor was gebeurd! Eerst een lekker ontbijtje genomen bij de detour (koffiezaak in de williamstreet) , wat erg goed smaakte. Vervolgens naar de autozaak gegaan waar ze de auto hadden staan die ik had gewonnen en wat zaakjes door genomen. Wat het nog vetter maakte, was dat er een heleboel extra in de auto zit! Een tent, slaapzak, camping spullen en een hangmat! Super vet!

Daarna naar de memberlounge (onze privé internet plek en regelplek) geweest om alles op orde te maken en de blog erop gezet.
Vervolgens wat regelzaakjes betreft de trips die ik had geboekt ( ik heb nu geen bustickets meer nodig natuurlijk) en toen met een hele club gaan chillen in het central park! Erg gezellig!

Daarna zijn we met 30 man samen gaan eten in het hostel! Er waren een aantal dames die voor ons kookten. Daarna een top avond gehad met de mensen van australian backpackers en bier gedronken (sweet!) Een topdagje weer dus!

Donderdag 11 oktober 2012 (de dag van vertrek uit het hostel en de eerste surftrip)!

Vanochtend vroeg opgestaan (Jimmy uit onze club had eitjes voor ons gebakken), daarna een flinke regeldag (niks bijzonders, maar alles voor elkaar maken voor alle trips), daarna afscheid genomen van de mensen die niet mee gingen met de surftrip en toen onderweg naar de byron bay! Surfkamp!!!!!!!!

Vrijdag 12 oktober 2012
Na een lange rit met een busje (8 uur rijden) kwamen we aan bij spot X van MOJO surf (ongeveer 350 kilometer onder Brisbane). We moesten gelijk inchecken en met de surfplank de zee op. Slecht geslapen in de bus en voelde me niet helemaal top (die korte nachtjes van de afgelopen week begonnen me op te spelen). Het surfen ging me dus nog niet zo goed af. Van het uurtje proberen te surfen heb ik hooguit 4 keer rechtop op de plank gestaan (natuurlijk ook de eerste keer) en binnen een paar tellen viel ik natuurlijk in het water. Het werkte dus een beetje frustrerend en ik was ook moe.
Na de lunch (top lunch! Wraps met een goede vulling) ben ik maar ff gaan bijtanken en me bed ingegaan. 5 uur strak geslapen en toen voelde ik me wel weer iets beter. Goed gegeten en naar de Bottle Shop geweest (biertjes voor de komende dagen ingeslagen). Een relaxte avond gehad met de club (we zijn nog met ongeveer 30 man over van de 66 waarmee we gestart zijn). Lekker zitten kletsen en bij het kampvuur gezeten tussen de palmbomen. Echt top!

De sfeer is hier op het surfkamp echt goed! Iedereen is hier zwaar relaxt en vind alles top. Ondanks dat ik er erg van genoot ging ik toch vroeg me bedje in. De dames waarmee ik samen lig (lig in me eentje bij 3 dames nu op de kamer) lagen al op bed. Die hadden ook het plan om even goed bij te tanken.

We hebben gelijk de overnachting van dinsdag op woensdag geregeld . Dinsdag eindigt het surfkamp in de Byron Bay en woensdag vliegen we vroeg in de ochtend naar Sydney om de auto op te halen.
Het plan is dan om donderdag terug te rijden en de 2 meiden (Celine en Madelon) op te halen in de Byron Bay met de auto. We rijden dan snel door naar Cairns om rustig aan weer terug te rijden naar beneden richting Sydney. Op de terugweg pakken we dan de Whitsundays, trasser island, noosa en rainbow beach.



zaterdag 13 oktober 2012

Vandaag moesten we erg vroeg opstaan (half 7 ontbijt en 7 uur weer op de plank). Ik was wat zenuwachtig omdat ik de les van gistermiddag had overgeslagen en niet achter wilde blijven bij de groep. De eerste golven waren dan ook niet echt goed en ik bleef hooguit maar een paar seconden naar de pop up (de beweging die je maakt om recht op te plank te komen) staan.
Echter na een half uur had ik eindelijk de smaak te pakken en liet ik me mee voeren op de golven en kon ik een goede pop up maken zodat ik tot op het strand op het bord kon blijven staan! Echt super gaaf!
Het gevoel om met een plank bovenop een golf te staan en je met een snelheid mee te laten voeren is echt onbeschrijfelijk. Ik kan het niet vergelijken met de eerste keer dat ik een piste goed af ging met skiën of iets anders. Maar het gevoel dat je eigenlijk op je kleine stukje de baas ben over de grote Oceaan dat is een dik gevoel.

Na het surfen met een flinke smile op me gezicht maar even gaan relaxen (we stopten om 9 uur met de surfles). We gingen lekker een potje kaarten en hangen op het kamp hier. Er lopen en vliegen hier echt de meest bijzondere wezens rond. Ik heb gisteren een ijsvogel zien vliegen en zitten (kreeg hem helaas niet goed op de foto) en vandaag liep een leguaan van ongeveer 70cm. Lang rond het kamp, super dik! Er schijnen hier in de ochtend ook veel dolfijnen rond te zwemmen maar helaas heb ik nog geen gespot. Ook de nachten zijn hier super mooi, je ziet denk ik ongeveer 100 keer zoveel sterren als in Nederland.

In de middag weer lekker de plank op geweest, de golven waren dumping (kort en sloegen snel in) dus dat was goed oefenen. De instructeurs zeiden zelf ook dat ze dat erg lastig vonden om te surfen met deze golven. Gelukkig heb ik wel een paar keer een goede rit gehad op de plank. Hier zijn ook foto’s van (thanks Cristel!). Deze komen ook op de blog.
Na het surfen ben ik samen met Stephan (leraar/pret Limburger) naar de supermarkt gegaan voor de hele club. We hadden 1,5 uur voordat het busje van MOJO ons weer kwam ophalen, dus we hebben lekker rustig aan gedaan.
Daarna eten en een dikke party (tenminste dat was belooft). Dit werd gewoon met een groep chillen bij een kampvuur (ook niet heel erg) en heb me erg vermaakt, met de nodige mensen en drankjes ;-).

Zondag 14 oktober 2012
Vanochtend weer erg vroeg opgestaan. De mensen verbaasden zich na gisteravond dat ik nog makkelijk me bed uit kon komen. Het surfen was vanochtend echt super dik, golven van zeker 1 a 2 meter hoog en een aantal goed kunnen pakken. Op een gegeven moment helaas een verkeerde beweging gemaakt (overmoedig denk ik) en erg lastig van mijn lies gekregen. Toen maar het water uit gegaan en terug naar het kamp gegaan.
In de middag weer lekker geluncht en toen werd het vies weer (regen, onweer). Dus eerst met een stel een filmpje gaan kijken, maar naar 15min. viel ik al bijna in slaap dus toen ben ik maar me bedje ff ingedoken om te relaxen (blog bij werken, foto’s bekeken, tukje doen, etc.)

Biertje in de avond, walvissen gespot! Dolfijnen gespot
Mooie gesprekken bij het kampvuur met Stephan en Janneke

Maandag 15 oktober 2012
Vandaag weer….Surfen!!!!! YEah!!! En het waren super hoge golven! Na de surflessen zijn we met een aantal naar een klif gelopen om walvissen en dolfijnen te spotten! En ja hoor me eerste school springende bultruggen voor het eerst in echt leven gezien! Super gaaf. Ook zwommen er veel dolfijnen! Zo gaaf! In de avond weer lekker met zijn allen gezeten rond het kampvuur wat erg gezellig was (met name met een aantal bijzondere personen).

Dinsdag 16 oktober 2012
In de ochtend uitgecheckt en voor een dagje naar Byron Bay geweest. Was echt super tof we sliepen in een hostel (art nogwat) wat een super gaaf hostel was. Hier sliepen we tussen de papegaaien en de leguanen! Achter het hostel stonden een hoop kleine tentjes waardoor het net een hippie dorp was! Helaas zouden we hier maar kort blijven omdat we morgen naar Sydney vliegen. Hier maken we alles op orde voor de roadtrip (die donderdag begint!!!!). Maar ik ga er nog zeker terug naar toe!

In de avond hadden we de stapavond (super vet!), de details laat ik achterwegen maar de volgende ochtend was zwaar!

Vandaag is het woensdag, ik ben nu met Thom in Sydney om regelzaakjes te doen en dan vertrekken we morgen met de auto (waar ik super veel zin in heb!!!!)

De komende tijd zal ik wat minder tijd hebben om te bloggen of om jullie op de hoogte te houden vanwege de trip op de weg. We gaan veel gratis campings pakken en daar zal wel geen wifi zijn. Dus als je niks van me hoort maak je geen zorgen, dit is de reden.

Even terug komen op mijn vorige blog, was super tof jullie reacties! Vind ik erg leuk om te lezen!
Ik word graag op de hoogte gehouden hoe het met jullie gaat! Bij deze een aantal antwoorden:

HÉéééééý Thijs,

Leuk om je reisverslag te lezen en foto's te bekijken. Hartelijk gefeliciteerd met het winnen van de auto. Leuk pakje(vrouwke) trouwens en de kinderen herkende jou aan de mooie rode lippen. Chanoa vond je vrouwtjes-outfit wel een beetje eng. Van Koen moet ik vragen of je niet teveel bier wilt drinken en Daan vraagt of je een Koalabeer voor hem wil meenemen.
Op school zijn we bezig met de kinderboekenweek en hebben de schrijver Erik Horn in de klas gehad. Lennart heeft uit betrouwbare bron vernomen dat Viestesse alle wedstrijden heeft verloren. Pas je tijdens het zwemmen wel goed op dat je niet door een haai wordt opgegeten. Mees vraagt trouwens of je al een paar leuke dames hebt ontmoet.

Nou Thijs, wij wensen je een hele mooie en spannende tijd toe in Down Under en zullen je reisverslagen, foto's en video's met veel plezier blijven bekijken.

Groep 8 BS 3Master
Sorry Chanoa, maar ik deed het voor de auto die ik kon winnen, dus dan wil ik best wel een keer zo verkleed gab (gelukkig heb ik ook de auto gewonnen hahaha). Koen ik drink soms een biertje maar dat is om te genieten van het mooie leven hier, Daan een koala beer is lastig te vangen die zitten 30 meter hoog in de boom (heb er al wel veel gezien, net als kangoeroes). Mees ik heb al veel mooie dames ontmoet hahaha. Lennart, ik geloof je niet ;-).
Ik zal jullie op de hoogte houden en fijn dat jullie het leuk vinden om de verslagen te lezen!

hey Thijs,
mooie wagen!Sacha
Dank je Sacha!

vind je het daar nog leuk? Poeja
Ik vind het hier geweldig Poeja, ik beleef de tijd van me leven!

Het waren mooie bergen pauline
Ja heel gaaf! Ik ga er morgen weer doorheen rijden!

wat vind je het leukste tot nu toe? tamar :D
Er zijn zoveel leuke dingen, surfen was erg tof, de auto winnen natuurlijk en het beleven en zien van deze dingen is ook echt gaaf!

coole ford echt een mooie auto!Idris
Mooi he! Kan niet wachten om morgen weg te rijden!

Leuk dat je 3 reis vrienden hebt gevonden! ;-) KAMIEL!!!!!!!
Ik heb er wel meer Kamiel, maar niet iedereen past in de auto! Ik ga nog mensen op andere plekken opzoeken (vooral zie ik veel mensen terug in Cairns)

we hebben met plezier naar jou blog gekeken en nog veel plezier in Australie! :D catoo!
Vond je deze ook leuk?

Ben je nou een jongen of een meisje. Ik snap er niks meer van na die foto's.:D fenne
Een jongen, behalve als ik een auto kan winnen als meisje ;-)

veel geluk met je auto!!! :p Lola
Komt goed! Dankje!

leuk kostuum thijs ;-] mees
Wil je hem een keer lenen?

die auto zou ik ook wel willen hebben! Tess
Eerst je rijbewijs halen meid ;-)

ik mis jou grapjes =) erol
Ik mis jou ook Erol, ik kom gelijk langs als ik weer terug in Nederland ben!

Je zag er grappig uit in het meisjeskostuum! daan h
Knappe meid was ik he ;-P

je had een leuk kostuum aan liv
Leuk he!

het is jammer dat je weg bent,kom snel weer terug! daniek
Ik kom in April terug meid! Dat is het zo!
is het gezelig daand
Te gezellig af en toe!

Kan je vanaf de kust van Sydney Nieuw zeeland zien? stef\
Nee, dat is tever weg helaas!

heb je al kangaroes gezien Julia
Ja wel een stuk of 100 al!

ik heb al je foto's gezien zijn super gaaf ( ook soms grappig ) !!!! :) Inass
En wat vind je van de nieuwe foto’s?

zo te zien is het gezellig saar
hahaha is het ook!

Ik ben jaloers op je mooie rijs!Samuel
Ga het ook doen als je later groot bent knul!

was het leuk in de Bluwe mountens? Tobias
Super gaaf Tobias! Ik heb wel meer foto’s die zie je als ik terug ben!

leuke jurk Thijs! staat je goed.Teun
Mooi he!

mooie costum Birkan
hahaha

hoi Thijs mooie auto of moet ik taxi zeggen want is Amerika gebruiken ze die autos als taxi dus nu ben je een echte taxi! Daniel
Ik rijd wel met 4 mensen weg idd, zal er geld voor vragen.

een chille wagen thijs :) kees
Gave bak he!

hoe gaat het met je en je vrienden? gr niek.
Heel goed! Ik vermaak me hier prima met me reisvrienden!

heb je lekker geslapen in het vliegtuig ? : ) youssra
Heerlijk!

hoe gaat het met je thijs? ;-) groetjes robin
Super meid! Echt heel goed!

hee thijs hoe gaat het ik wil nog een keer met jou stoeien loet
Ik ook met jou!!!!

Lieve mensen, ik hoor graag nogmaals hoe het met jullie is! Met mij is ie helemaal top!

Groeten vanuit Down under!

  • 17 Oktober 2012 - 08:04

    Patje H:

    Hey Thijssie,

    Klinkt goed allemaal. Je hebt het lekker voor elkaar man. Ben wel benieuwd naar de foto's van jou op een surfplank.

    Goeie reis verder. Geniet ervan en hou ons op de hoogte. Leuk om te lezen.

    Gr Patje

  • 17 Oktober 2012 - 12:08

    Nick Mezas:

    Hey neefff!
    Sicke verhalen man, mooi samengevat trouwens! Ik ging nog reageren op je eerste reisverslag maar kwam er maar niet van dus nu dan maar even! Supergaaf dat alles zo goed geregeld wordt en meezit met bijv. die auto. Wat het surfen, het weer, de natuur en wildlife betreft..... ik ken het en kan me heel goed inleven in wat je allemaal ziet en meemaakt, supersweet swa. Keep living life one day at a time and enjoy it to the fullest swa! Drink een biertje voor ons allemaal hier en keep posting!
    Cheers!

  • 17 Oktober 2012 - 18:51

    Pap En Mam:

    Ha Thijs,
    Fijn dat je zo geniet.
    Je blog wordt veel bekeken en iedereen wil weten hoe je het doet down under.
    Rij morgen voorzichtig, maar zo doe je wel veel rijervaring op.
    Joost zit nog steeds in China, maar komt volgende week zondag terug.
    Het is wel erg stil thuis.
    Ben ook benieuwd naar je surf-foto's.
    Heel veel groeten, ook van Roel en Willemijn.

    Pap en mam

  • 17 Oktober 2012 - 19:02

    Arno Krijnen:

    ja thijs alles wat je daar doet is gewoon supper,of dat het om de mijden gaat of om het bier gewoon supper . ik neem aan dat ze daar andere ijsvogels hebben dan hier in nl. ik lees alle verslagen van jou reken daar maar op gr arno krijnen

  • 17 Oktober 2012 - 21:06

    Bjorn:

    Hey thijsmans,

    Hier in nederland,is het lkkr waardeloos weer zoals gewoonlijk!!
    Zal daar wel anders zijn neem ik aan haha!!
    Met Dce4 500 gram gaat het ook goed de eerste wedstrijd met 5-4 verloren tegen het haspeltje1,de 2de gewonnen met 5-4 tegen de roos!!uitstekende prestatie al zeg ik het zelf!!
    Ik heb van de week mijn eerste werkdag er ook op zitten,is al lang geleden dat ik echt weer eens van werk kan genieten in het algemeen!
    Heel veel plezier op de campingen die je allemaal gaat bezoeken en doe rustig aan he!!

    grt bjorn

  • 17 Oktober 2012 - 21:36

    Jolanda Van Dam:


    Thijs,


    Fantastisch,om je reisverhalen weer te lezen.Fijn.......dat jullie met de groep zo genieten van alles om jullie heen.Als we de reisverslagen lezen,dan zou je toch denken dat jullie al veel langer weg zijn!
    En dan is het nog maar 2 weken.De leesboeken hebben we maar even aan de kant gelegd want we hebben nu de editie's van de BACKPACKERS 2012.
    Vooral blijven schrijven en genieten! ENJOY!

    Groetjes;Bo&Jolanda van Dam.

  • 17 Oktober 2012 - 21:36

    Jolanda Van Dam:


    Thijs,


    Fantastisch,om je reisverhalen weer te lezen.Fijn.......dat jullie met de groep zo genieten van alles om jullie heen.Als we de reisverslagen lezen,dan zou je toch denken dat jullie al veel langer weg zijn!
    En dan is het nog maar 2 weken.De leesboeken hebben we maar even aan de kant gelegd want we hebben nu de editie's van de BACKPACKERS 2012.
    Vooral blijven schrijven en genieten! ENJOY!

    Groetjes;Bo&Jolanda van Dam.

  • 17 Oktober 2012 - 21:36

    Jolanda Van Dam:


    Thijs,


    Fantastisch,om je reisverhalen weer te lezen.Fijn.......dat jullie met de groep zo genieten van alles om jullie heen.Als we de reisverslagen lezen,dan zou je toch denken dat jullie al veel langer weg zijn!
    En dan is het nog maar 2 weken.De leesboeken hebben we maar even aan de kant gelegd want we hebben nu de editie's van de BACKPACKERS 2012.
    Vooral blijven schrijven en genieten! ENJOY!

    Groetjes;Bo&Jolanda van Dam.

  • 18 Oktober 2012 - 18:13

    Truus En Jos Van Den Berg:

    Hoi Thijs,
    Geweldig wat je allemaal meemaakt. Je zult wel enorm van je auto genieten, lijkt me.
    Ik vind het nog steeds enorm leuk om je verslagen te lezen. Je denkt soms er echt bij te zijn.

    Liefs en groet,
    Truus en Jos

  • 18 Oktober 2012 - 19:29

    Ellie:

    Ha die Thijsje !
    Leuk om je verslagen te lezen en super dat je het zo naar je zin hebt !
    Enne......smaakt de dure australische shag een beetje .....?
    Heel veel groetjes !!!

  • 18 Oktober 2012 - 19:56

    Jos En Iny Hummelink:

    en wij genieten mee en vooral super dat je zoveel geniet en ziet!!!
    We blijven je volgen en van Loes ontving ik een verslagje dat Hester naar jou gestuurd heeft en zo wist ze te vertellen dat wij naar Thailand gaan.De wereld in notedop....
    Thijs geniet nog veel meer en mak an met die auto!!
    hartelijke groet van ome Joep en de zienen.....

  • 19 Oktober 2012 - 17:32

    Jeff Van Skippy`s Cafe:

    Hallo Thijs, ben blij dat je het naar je zin heb daar down under. Heb je mij E Mail ontvangen met de gegevens van mijn broer? ik heb een non delivery terug van mij provider gekreegen. Laat het even weten aub ik zet het hier niet op oke.Lukky boy met het winnen van die car man geneet en enjoy yourself.
    groetjes van ons.

  • 19 Oktober 2012 - 18:23

    Marcel:

    heey thijssie

    leuk zo de verhalen van jou te lezen,en naar je foto's te kijken .
    En super leuk ook dat je het zo naar je zin hebt enjoy it
    We horen wel weer van je
    groetjes marcel petra en kids

  • 24 Oktober 2012 - 12:29

    Groep 8 3Master:

    Hoi Thijs,

    We hebben je reisverslag weer gelezen en ook dit keer zijn er weer een paar vragen die de kids willen stellen.
    Ritchie wil graag weten of het meisje op de foto, waarmee je op de tafel staat, je vriendin is?
    Lara zou het leuk vinden als je eens een filmpje maakt en deze in het reisverslag plaatst.
    Daan is een beetje teleurgesteld over de koala en vraagt zich af of je niet gewoon even een boom kunt omhakken en de koala zo te vangen. Een kangaroe mag ook!
    Tatum vraagt zich af hoeveel biertjes je per dag achterover slaat.
    Koen maakt zich zorgen om jouw rookgedrag en de kosten.

    We hopen gauw weer een reisverslag van jou te lezen en wensen je een hele fijne en mooie reis.

    Vriendelijke groet,

    Groep 8

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Mijn reisverslagen en belevenissen vanuit Australie, kunnen jullie hier volgen. Veel leesplezier!

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1347
Totaal aantal bezoekers 22723

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 07 April 2013

Mijn trip naar Down Under

Landen bezocht: