Reisverslag 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thijs Hummelink - WaarBenJij.nu Reisverslag 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thijs Hummelink - WaarBenJij.nu

Reisverslag 1

Blijf op de hoogte en volg Thijs

10 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Lieve mensen en thuis lezers,

De afgelopen week heb ik natuurlijk al wat van me laten horen via facebook en dat ik de gelukkigste op dit moment met het winnen van een …FORD FALCON met alles erop en eraan, inclusief 2 boxen met camping stuf!

Ik heb hier nu echt de tijd van mijn leven. Tot dinsdag hadden we een georganiseerd programma van australian backpackers (wat een super organisatie!). Wat zij allemaal voor elkaar krijgen en voor goedkoop is echt super! Met hun mee gaan heeft zoveel voordelen, helemaal op financieel en regel gebied. Ze helpen je met alles! Zelfs met een postadres, zorgpolis, bankpas, alles waar je normaal geen weet van hebt. Buiten dit hebben ze ook supertrips in die dagen georganiseerd. Bovenop een dak BBQ-en en dan over sydney uitkijken, een privé bus (met guide) door de blue Mountains, een eigen party boot met eten die door de havens van sydney vaart, gratis eten, gratis koffie, alles is echt top! Het feest op dinsdag was ook helemaal super! Met voor mij natuurlijk een super bonus!

Hieronder heb ik voor jullie mijn belevenissen van dag tot dag beschreven. Veel lees plezier!

Voor degene die het willen weten: Mijn postadres is:
Australian Backpackers
2/220 Willam ST, Woolloomooloo NSW 2011
Marinus Hummelink#13883

Mijn nummer is:
61451539816

Woensdag 3 oktober, de dag van vertrek:
Om half 5 opgestaan om vervolgens rond 7 uur op schiphol te zijn. De laatste dingetjes regelen (backpack in de flightback, geld wisselen etc.) en vervolgens mijn reismaatjes opgezocht.
Even inchecken, laatste koppie koffie met de ouders nemen en gaan!!!

Donderdag 4 oktober:
De vliegreis was erg relaxt. Van de 13 uur vliegen heb ik er 9 geslapen. We kwamen rond half 7 plaatselijke tijd aan in Singapore (6 uur tijd verschil). 1 ding zal ik niet snel vergeten, warm!!! Rond de 38 graden en zwaar luchtvochtig. We gingen met de hele club de bus in richting het bunc hostel in Little India. Even gelegen maar kon niet slapen. Wilde ik ook eigenlijk niet, zodat ik minder last zou hebben van de jetlag.
Rond 11 uur gingen we met de hele club door de stad, maar dat had ik snel bekeken. Uiteindelijk zijn we met een club van 10 lekker gaan eten (echte curries) en vervolgens een kleine sight seeing door Singapore. In een groot park geweest, het grootste reuzenrad van de wereld (houdt me de naam te goed) en het gebouw met de grote surfplank bovenop gezocht.
Daarna weer lekker terug naar het hostel, ff internetten met het thuisfront en vervolgens lekker typisch zuid Aziatisch gegeten (burger king!)
Rond 21 uur gingen we weer door naar het vliegveld om door te vliegen naar mijn eindbestemming, Sydney!
De vliegreis ging weer helemaal goed, van de 8,5 uur vliegen heb ik er 6 uur geslapen. Het vliegtuig was erg groot (airbus A380).

Vrijdag 5 oktober:
Rond 11:00 uur plaatselijke tijd waren het vliegveld af, ik mocht toch het land in, en gingen we met de club naar het hostel. Eerst natuurlijk een groepsfoto bij het opera house en toen door. Even wat kleine regeldingetjes en toen het hostel in. Ik slaap met een erg relaxte groep op de kamer, allemaal gasten die een beetje dezelfde instelling hebben als mij, feesten en zoveel mogelijk doen.
Samen even de biertjes voor de avond ingeslagen en even lekker gegeten.
In de avond hadden we een BBQ met de hele club boven op het dak. Erg gezellig en met iedereen lekker lopen kletsen en de reisplannen door genomen met een aantal. De biertjes smaakten goed, dus ik zeg een topavondje!

We hebben nu het idee om met een stel een auto te kopen en samen rond te gaan reizen. Dit is uiteindelijk goedkoper waarschijnlijk om door te reizen. Het is alleen even kijken wie er allemaal mee willen richting de Byron Bay, dat is namelijk de eerste bestemming die ik wil gaan pakken. Het reisplan om snel naar Cairns te trekken gaat waarschijnlijk voor mij niet door. Dit omdat het regenseizoen eraan zit te komen. Deze pakken we dan maar een ander en later moment in de reis (ook niet erg).

Wat mij erg opvalt is dat de prijzen erg hoog zijn! Het is hier duurder als in Nederland, dus ik moet goed op de centen letten, maar er worden hier banen bij het leven aangeboden, dus werken zit er makkelijk in.

Zaterdag 6 oktober.
In de ochtend lekker met zijn allen ontbijten en vervolgens de excursies doorgenomen plus de belangrijke regel zaken. Erg gave excursies gehoord en gelijk maar een aantal geboekt. Dit omdat deze excursies en trips de dingen zijn die bovenaan mijn to do list voor Australie stonden.
Ik ga eerst met een flinke club (plus minus 30 man) van hier een 5daagse surftrip doen. Vervolgens ga ik samen met 1 jongen en 2 meiden verder trekken naar Cairns. Met deze drie heb ik een goede klik en hebben we het erg gezellig. Onderweg pakken we de Whitsundays, trasser island, noosa en rainbow beach.

Na Cairns bekijk ik het wel, maar plannen zijn er genoeg. We gaan waarschijnlijk wel met een grote club oud en nieuw vieren in Sydney.

Na de infopraatjes en dergelijke zijn we naar de haven gegaan. We hebben de harbour Cruise op de planning staan. 4 uur eten en feesten op de boot door de havens van Sydney! Ik zeg top! Erg gezellig en erg gelachen. Daarna de discotheek (crazy canaries) in geweest en weer een top avondje gehad! En iemand/een ding ontvoerd… to be continued!

zondag 7 oktober 2012
Vandaag de trip waar ik veel zin in had, de blue Mountains! Erg gave tocht en super georganiseerd! Dat wil ik trouwens bij deze ook kwijt, de organisatie van Australian Backpackers is echt tof, wat een goede en toffe organisatie!
We werden bij het hostel opgepikt door Jimmy. Een echte local Ozzy met veel humor en het echt super tof maakte. Ik heb daar zulke gave foto’s gemaakt (komen eraan). Het is onbeschrijfelijk hoe mooi het is! Onder een waterval staan van 100 meter doe je niet elke dag!! Zo gaaaaf!
Bovenop de rots een lekker biertje gedaan met uitkijk op de driezusjes (de bekende uitstekende rots van de blue Mountains). Toen terug naar het hostel en lekker uit eten met de hele club met een live bandje!

Maandag 8 oktober
Vandaag de regeldag, niet veel bijzondere verhalen daarover (tenzij jullie willen weten hoe je de zorgpas aanvraagt, een auto moet huren en een bankpas regelt hahaha)
In de avond een erg lekker eet tentje gepakt met de hele club. Tijdens deze avond even geld opgehaald voor de crew van australian backpackers (met de pet rond) want dat verdienen ze! Iedereen was het daar gelukkig ook mee eens! Ook hebben we een plan gesmeed voor het feest morgen hoe we verkleed gaan, want met een origineel outfit maak je meer kans op een auto! Wordt vroeg de stad in en wel wat geld uitgeven om een goede dragqueen te worden!
Dinsdag 9 oktober!!!!! Hell yeah!!!! Ik heb de auto!!!! Wat een bonus!!!! Zo gaaf!!! Zo blij!!! Onbeschrijfelijk dit gevoel!!!

Vandaag de afsluitingsdag met de australian backpackers. Vroeg uit me bed want we moesten optijd Sydney in om een goed kostuum te scoren! Jurkje, pruik, panty, vrouwenslippers, ketting, pruik, genoeg assecioires erbij en gaan voor die auto!
In het hostel in de make up bij Madelon! (onthoud die naam, zij is echt een topper en wordt mijn reismaatje voor de komende weken samen met Thom).

Maar goed, we gingen dus als travestiet weg naar een feest om extra kans te maken.
Tijdens de avond eerst de crew bedankt (ze waren met stomheid geslagen hahaha) en het presentje namens iedereen gegeven.
Daarna gegeten en er werden wat prijzen nog verloot. Toen kwam het moment:

Er werden 3 mensen uitgekozen die het beste verkleed waren, ik was 1 van die drie!!!! (Niet verwacht, wel stiekem gehoopt). Toen kwam er een pot met 3 sleutels, 1 van die drie zou het moeten doen. Ik mocht als eerst kiezen, maar liet eerst de andere 2 dames voor gaan (Karma?).
Toen liepen we naar buiten en keek de rest vanaf het balkon naar beneden waar de auto stond. Eerst ging de eerste dame, de auto maakte geen contact, toen de ging de tweede dame en ik stond helemaal te shaken….start die wel of niet….en hij startte….NIET!...Dus….de auto…IS VOOR MIJ!!!!!!!!
Wat er toen door me heen ging is onbeschrijfelijk, zo tof! Foto’s gemaakt in alle posities in en op de auto. Een interview gehad, ga zo maar door. Zo vet!
Het komt allemaal op de film te staan (via facebook, like australian backpackers en je kunt hem vanaf volgende week zien).
Echt mensen ik ben zo blij! Ik ging terug naar binnen en de mensen hadden een ere haag voor mij gemaakt waar ik doorheen rende, zo gaaf!
Daarna ff 2 belletje gepleegd naar Nederland, sorry mam dat ik je stoorde toen je voor de klas stond hahaha.
Daarna zijn we met zijn allen door gegaan naar een discotheek, maar ik had nog zoveel adrenaline in me dat ik het daar snel had gezien en terug ben gegaan naar het hostel om even tijd voor mezelf te nemen, het verwerken en vooral genieten!

Mensen ik ben hier dus erg happy, doe gave dingen en heb dus een flinke meevaller erbij!!!!

Ik hoor graag van jullie hoe het is met jullie in Nederland, mailtjes ontvangen vind ik allemaal erg fijn en lees ik graag zodat ik nog een beetje contact heb met Nederland!

Hele fijne en goede groeten vanuit Down Under!!!

Thijs

  • 10 Oktober 2012 - 09:46

    Pap En Mam:

    Gefeliciteerd. Wat een mooie start. Ga vooral genieten en kiek uut.
    Hier thuis gaat alles goed; het is rustig. Ieder doet zijn ding. Roel had graag de auto willen hebben, maar het is beetje ver weg. Willemijn is druk met school en is blij met de herfstvakantie volgende week.
    Willemijn houdt ons op de hoogte van alle verhalen en foto,s op facebook.
    Thijs , geniet en we wachten op de komende verslagen.
    Groetjes pap en mam

  • 10 Oktober 2012 - 09:46

    Hester:

    He Thijs,

    Leuk om je verslag te lezen en supervgaaf wat je allemaal aan het doen bent daar. Een autongewonnen met campingspullen dat is grandioos. Geniet er maar van! Lekker camperen en met eengoede auto rondtouren, top! hier in nl genieten we van je verhalen en het is goed te zien dat het zonnetje schijnt in Australie want hier zijn de nachten al langer geworden en de kou neemt toe. Maar....over een maand ga ik met Iny en 2 andere dames naar Thailand dus dan is het ook voor mij weer lekker warm. Heel veel plezier daar en tot mails. X Hester

  • 10 Oktober 2012 - 12:18

    Bjorn:

    Supertof om allemaal te lezen,leuk voor je dat je de auto hebt gewonnen,maakt het reizen een stuk makkelijker,het schijnt dat de benzine niet zo duur is in australie,dat scheeld wel veel iig!!

    Veel plezier en ik lees snel het 2de verslag

    groetjes bjorn

  • 11 Oktober 2012 - 09:44

    Jolanda Van Dam:


    Thijs,

    Van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! We hebben je reisverslag met veel plezier gelezen,
    we wensen je vele veilige kilometers toe aan de linkerkant van de weg.En heel veel reis plezier!!!!!
    P.s.Mocht je Madelon spreken!!!!!!!!!! HaHa. Haar site is 150x bekeken en................nog steeds zonder berichtgeving.

    Geniet en maak er een onvergetelijke tijd van,have fun.


    Groetjes,Bo en Jolanda van Dam.

  • 11 Oktober 2012 - 12:18

    Groep 8:

    HÉéééééý Thijs,

    Leuk om je reisverslag te lezen en foto's te bekijken. Hartelijk gefeliciteerd met het winnen van de auto. Leuk pakje(vrouwke) trouwens en de kinderen herkende jou aan de mooie rode lippen. Chanoa vond je vrouwtjes-outfit wel een beetje eng. Van Koen moet ik vragen of je niet teveel bier wilt drinken en Daan vraagt of je een Koalabeer voor hem wil meenemen.
    Op school zijn we bezig met de kinderboekenweek en hebben de schrijver Erik Horn in de klas gehad. Lennart heeft uit betrouwbare bron vernomen dat Viestesse alle wedstrijden heeft verloren. Pas je tijdens het zwemmen wel goed op dat je niet door een haai wordt opgegeten. Mees vraagt trouwens of je al een paar leuke dames hebt ontmoet.

    Nou Thijs, wij wensen je een hele mooie en spannende tijd toe in Down Under en zullen je reisverslagen, foto's en video's met veel plezier blijven bekijken.

    Groep 8 BS 3Master

  • 12 Oktober 2012 - 11:24

    Groep 7 Van De Driemaster :

    hey Thijs,
    mooie wagen!Sacha
    vind je het daar nog leuk? poeja
    Het waren mooie bergen pauline
    wat vind je het leukste tot nu toe? tamar :D
    coole ford echt een mooie auto!Idris
    Leuk dat je 3 reis vrienden hebt gevonden! ;-) KAMIEL!!!!!!!
    we hebben met plezier naar jou blog gekeken en nog veel plezier in Australie! :D catoo!
    Ben je nou een jongen of een meisje. Ik snap er niks meer van na die foto's.:D fenne
    veel geluk met je auto!!! :p Lola
    leuk kostuum thijs ;-] mees
    die auto zou ik ook wel willen hebben! Tess
    ik mis jou grapjes =) erol
    Je zag er grappig uit in het meisjeskostuum! daan h
    je had een leuk kostuum aan liv
    het is jammer dat je weg bent,kom snel weer terug! daniek
    is het gezelig daand
    Kan je vanaf de kust van Sydney Nieuw zeeland zien? stef\
    heb je al kangaroes gezien julia
    ik heb al je foto's gezien zijn super gaaf ( ook soms grappig ) !!!! :) Inass
    zo te zien is het gezellig saar
    Ik ben jaloers op je mooie rijs!Samuel
    was het leuk in de Bluwe mountens? Tobias
    leuke jurk Thijs! staat je goed.Teun
    mooie costum Birkan
    hoi Thijs mooie auto of moet ik taxi zeggen want is Amerika gebruiken ze die autos als taxi dus nu ben je een echte taxi! Daniel
    een chille wagen thijs :) kees
    hoe gaat het met je en je vrienden? gr niek.
    heb je lekker geslapen in het vliegtuig ? : ) youssra
    hoe gaat het met je thijs? ;-) groetjes robin
    hee thijs hoe gaat het ik wil nog een keer met jou stoeien loet

    oftewel heel veel plezier en groetjes van groep 7!!!!!!!!!


  • 13 Oktober 2012 - 17:50

    Truus En Jos Van Den Berg:

    Hoi Thijs,
    Hardstikke leuk om dit allemaal te lezen. Wat een avonturen allemaal. We wensen je veel plezier en nieuwe avonturen toe. Blijf ons laten weten wat je allemaal uitspookt. We zijn immers nooit te oud om te leren. Geniet met volle teugen!!!
    Liefs en Groet, Truus en Jos

  • 16 Oktober 2012 - 10:19

    Arno Krijnen:

    ja thijs het verslag is nu al heel mooi en je ben er net pas . en ik blijf het zeggen wordt verliefd daar ,ik spreek je daar nog op aan. en ik blijf dit ook zeggen als ik een stuk jonger was ik mee gegaan maar ja het zij zoo.ik zou zeggen geniet er van . gr arno krijnen

  • 30 Oktober 2012 - 22:14

    Carla & André - Laag Soeren:

    Ha die Thijs,

    Had vanavond moeders aan de lijn en die vertelde over de auto. Dus gauw even je blog opgezocht en ons natuurlijk aangemeld voor de nieuwsbrief. So ..... BIG BROTHER is watching you ......
    Helemaal TOP man die auto - zelfs André is jaloers - en die heeft toch al een redelijk wagenpark staan !
    Geniet zoveel je kunt van de unieke tijd die je daar zult hebben - reiservaringen en good memories ..... dat pakt niemand je ooit nog af !
    Ik hoop dat je ooit nog een keertje terug zult komen naar dit koude kikkerland, om samen nog weer
    eens een leuke reunie (op de Valkenberg?) te organiseren !!!!
    Maar ...... je kunt daar ook een "leuke duif" opscharrelen en je daar settelen. 't Wordt er hier in Nederland niet beter op !

    Groetjes
    Carla & André

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Mijn reisverslagen en belevenissen vanuit Australie, kunnen jullie hier volgen. Veel leesplezier!

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1243
Totaal aantal bezoekers 22722

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 07 April 2013

Mijn trip naar Down Under

Landen bezocht: