Reisverslag 6 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Thijs Hummelink - WaarBenJij.nu Reisverslag 6 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Thijs Hummelink - WaarBenJij.nu

Reisverslag 6

Door: Thijs Hummelink

Blijf op de hoogte en volg Thijs

22 November 2012 | Australië, Airlie Beach

Hallo allemaal!,

Inmiddels zijn we alweer aangekomen bij reisverslag nummer 6! Alweer anderhalve maand zit ik hier in Australië. Aan de ene kant lijkt het soms dat ik hier al maanden ben en aan de andere kant voelt het ook soms zo kort. Ik maak ook soms het gevoel mee dat ik op sommige momenten het thuisfront mis en bepaalde mensen om mij heen! Dit zijn momenten dat sommige dingen even tegenzitten. Dit kwam de afgelopen 2 weken wat vaker voor omdat het vinden van werk lastig is en omdat dit op bepaalde momenten ook erg tegenzat.
Dit zijn gelukkig korte momenten dat het tegenzit of dat ik me rot voel want ik geniet nog steeds volop! Ik mag natuurlijk niet klagen want het is hier 32 graden en heb een soort van lange vakantie (hoeveel mensen in Nederland zouden wel niet met me willen ruilen?!)

De afgelopen periode waren het met name vakantie weken en heb ik vooral alleen maar dingen gedaan die ik leuk vond en weinig tot geen dingen gelaten. Natuurlijk let ik er wel op wat dingen kosten of wat ik allemaal wel en niet kan doen. Maar ik haal alles eruit/er zoveel mogelijk uit wat erin zit. Daarnaast zoek ik ook mooie gelukkige momenten die geen geld kosten en vaak nog mooier zijn als de geplande trips en excursies die ik maak.
Ik mis Nederland dus wel af en toe maar ik ben hier aan het genieten (volop!) en heb toe nu toe nog geen/weinig spijt van dingen die ik heb gedaan. Het is leuk om steeds weer nieuwe mensen en plekken te leren kennen hier in Australië en ik begin steeds meer verliefd te worden op dit land. De afgelopen week schoot weleens door mijn hoofd, stel dat ik hier een baan kan krijgen in bijvoorbeeld het onderwijs, zou ik daar voor kiezen of….., maar goed dat zijn op dit moment hersenspinsels die nog niet te spraken zijn of er toe doen. Eerst genieten met de backpack en rond toeren met de auto!

Ik wens jullie veel plezier met het lezen van mijn nieuwe reisverslag!

Zaterdag 10 november 2012
Vandaag zijn we na een periode van 2,5 week vertrokken uit het mooie Cairns! Hier heb ik echt een fantastische periode gehad (Cape Tribulation, vakantie vieren en het halen van mijn duik Adventure).
We zijn eerst gereden naar Mission Beach. Het plan was om hier een nacht te blijven. Eenmaal daar aangekomen (na 3 uur rijden), bleek hier weinig te zijn wat ons trok. We hebben eerst 2 hostels geprobeerd om te overnachten. Maar toen bleek dat het te duur was of dat de receptie nog niet open was, hebben we even het plaatsje bekeken. Na 10 minuten rond rijden en een paar foto’s te hebben geschoten hebben we toch besloten om door te rijden. We zouden hier namelijk weinig tot niks doen en dat zou zonde van de tijd zijn!
Daarom snel de knoop met Celine en Thom doorgehakt en doorgereden naar Townsville! Dit was nog een kleine 200 kilometer rijden. Ik wilde hier sowieso heen want hier ligt het Yongala reef. Dit schijnt de mooiste duikplaats te zijn in Australie (nu ik eenmaal mijn Adventure heb wil ik natuurlijk hier goed gebruik van maken!)
We kwamen aan rond 4 uur in Townsville. Eerst hebben we geprobeerd bij het Reef Hostel. Ook hier hadden ze geen plek, behalve een kamer voor ons voor 100 Dollar!!! (met zijn 3)!
Dus dit was geen optie en we zijn uiteindelijk beland bij het Civic Guest House. Dit hostel staat in de top tien van beste hostels in Australie! Hier hadden ze na veel geregel gelukkig ook een kamer voor ons! We betalen 75 dollar samen voor een twee persoonskamer, hier werd dan een matras bij gelegd, dus 25 dollar per persoon moesten we betalen, prima! De kamer was klein, maar goed te doen voor ons drie. Even want minder ruimte om je bagage en je backpack uit te stallen, maar goed het is niet anders. We hadden in ieder geval wel een koelkast en een goed werkende airco! Wat ook nieuw was, we hadden 24 uur per dag gratis internet van het hostel!!!! Ook erg fijn natuurlijk! Dus ingecheckt, spullen op de kamer gelegd en tijd om boodschappen te doen voor het avond eten…..helaas was de supermarkt dicht! Dus werd het maar de subway als avondeten! Ook prima!
Daarna lekker terug gegaan en gehangen in het hostel. Ik en de rest waren ook erg moe na een intensieve duikweek in Cairns, dus de ogen sloten bijtijds!

Zondag 11 november 2012
Vandaag lekker uitgeslapen en weinig gedaan. Een beetje op het internet gehangen en lekker geluierd. Dennis en Corne waren inmiddels ook aangekomen in Townsville en zijn lekker met ons gaan hangen in het hostel. De middag lekker met Dennis zitten schaken en Corne schaakles gegeven.
In de avond zijn we lekker gaan BBQ-en aan het strand! Een ideale uitvinding van de Australiërs dat ze overal gratis BBQ’s neerzetten! Dus daar lekker gegeten en gehangen. In de avond op tijd naar bed want de volgende dag gaan we opzoek naar…werk!!! Dit omdat bij Thom en mij het budget redelijk is geslonken en het tijd is om even serieus geld weer te gaan verdienen!

Maandag 12 november 2012
Vandaag lekker uitgeslapen en daarna zijn Thom en ik het internet gaan afstruinen opzoek naar werk. Helaas is er in deze buurt niet heel veel te vinden. We hebben een email de deur uitgedaan om aan de slag te gaan als Mango plukkers in Ayr.
Verder vandaag ook weer weinig gedaan en uitgerust naast het werk zoeken. Het schoot helaas ook weinig op omdat we weinig konden vinden en dat werkt natuurlijk frustrerend!
Dennis, Corne en Celine willen morgen graag naar Magnetic Island. Dus voor Thom en mij was de keuze om mee te gaan en de komende 2 dagen de zoektocht naar werk even te stoppen of door gaan met werk zoeken. We hebben uiteindelijk besloten om mee te gaan omdat we Magnetic Island toch wel graag wilden zien. Dus donderdag als we terug zijn gaan we weer verder met onze zoektocht naar werk. Daarnaast was het ook vrij goedkoop om daarheen te gaan (100 dollar alles bij elkaar voor 3 dagen).
In de avond was de planning om weer te gaan BBQ-en! Susanne, Kim en Marcella (van de jumbo-groep) waren namelijk ook in Townsville en daar hebben we contact gezocht. In de middag hebben we hebben de inkopen gedaan en in de avond zouden we rond kwart voor 6 Susanne gaan ophalen voor de BBQ!

Helaas werd dit iets later want:
Voor het hostel waren geen gratis parkeerplekken (alleen in het weekend) dus het vrouwtje van de receptie van het hostel wist een plek waar wij hem gratis neer konden zetten. Dit was een prima plek boven op een berg naast een villa. Toen wij hem maandag wilden ophalen om naar het strand te rijden had iemand er moetwillig een schroef ingedraaid! Dus de hele band was lek!
Wij (Thom en ik) hebben toen de band verwisseld en zijn met een uur vertraging naar het strand gereden.
De avond was erg gezellig aan het strand en de BBQ was erg geslaagd! We hebben lekker bij gekletst en genoten van de kookkunsten van Dennis! In de avond lekker gehangen en de tas ingepakt want morgen……GAAN WE NAAR MAGNETIC ISLAND!!!

Dinsdag 13 november 2012
Vanochtend vroeg opgestaan want we moesten uitchecken en daarna zouden Thom en ik de band laten plakken bij de garage. Helaas bleek al snel dat de band niet meer te maken was (bedankt maar niet heus, stelletje vandalen!) dus moest ik een nieuwe band aanschaffen! Helaas weer 100 dollar weg, maar zonder reserve band kan je gewoon weg niet rijden, het was dus noodzakelijk.
Daarna hebben we Dennis, Corne en Celine opgepikt en hebben we de auto geparkeerd bij het strand (dit is gratis en een drukke straat, dus hopen dat hier geen vandalen zijn!) en hebben we de ferry gepakt naar Magnetic Island! Hier bleken Susanne, Jill en Marieke (mijn roomies van surfkamp) ook te zijn en op hetzelfde park als ons te zitten (Bungalow Bay).
Wij (Thom, Corne en ik) slapen in een klein gezellig blokhutje met een ventilator die het prima doet! Het is goed te doen en niet te heet. Het park waarop we zitten is erg mooi! Hier vliegen de papegaaien rond als mussen en lopen de kleine kangoeroes (wallibies) rond te springen!
Eenmaal aangekomen alle spullen gedropt en lekker geluierd. We hebben hier de eerste dag weinig gedaan. In de avond lekker Trivia gespeeld. We hebben het helaas niet zo goed gedaan (1 van de laatste, maar gelukkig wel boven de dames, waarvan er 2 juf zijn, geëindigd!).
Daarna vroeg naar bed want vannacht willen om 4 gaan lopen naar een uitkijk punt in een nationaal park! Dit omdat morgen om half 6 hier een eclips is te zien! In Cairns is die voor 94% zichtbaar en op Magnetic Island voor 92%. Dus om 10uur lagen we op bed! In de nacht werd ik in 1 keer wakker. Wat bleek er waren 2 wallibies (Joey’s!) rond ons huisje aan het springen en ons in de gaten aan het houden. Ook bijzonder dat je natuurlijk wordt wakker gemaakt door rondspringende kangoeroes!

woensdag 14 november 2012 (de dag van de Eclips)
Vanochtend ging de wekker dus erg vroeg! Kwart voor 4 stonden we naast ons bed om een wandeling van 5 kwartier te maken naar een fort midden in een nationaal park vanaf waar we de Eclips goed zouden kunnen zien! Het was gelukkig helder dus daar hoefden we ons niet erg zorgen over te maken. Het was donker toen we wegliepen maar langzaam aan werd het lichter en rond kwart over 5 kwamen we aan boven op het fort. In het donker lopen door een national park is ook bijzonder. We zijn op de verharde paden gebleven en ik liep voorop met mijn hoofdlampje (ik was de enige die een lamp mee had).
De zon kwam langzaam op wat voor een aantal mooie plaatjes heeft gezorgd (zie foto’s)!
Toen was het even wachten en rond kwart voor 6 begon het spektakel! Rond kwart voor 7 was de eclips op zijn hoogtepunt en dit hebben we goed kunnen vastleggen! Grappig dat de zon hapje voor hapje achter de maan verdwijnt!
Wat bijzonder is, is dat je loopt in het donker, vervolgens de zon ziet opkomen, het licht wordt en daarna begint het door de eclips weer donker te worden!
Na het zien van dit fenomeen van anderhalf uur zijn we terug gelopen. Tijdens de terugreis hebben we een koala in het wildlife gespot, ook leuk om eindelijk eentje in het wild te zien, in plaats van altijd in de parken! Ook liepen we langs bordjes met death valley aders (hebben we hier niet in de nacjt gelopen toen het donker was? Zijn deze slangen dan niet het meest actief?! Oeps!)
Daarna terug op Bungalow Bay hebben we lekker ontbeten (gebakken eieren met ham, ui en kaas) en zijn we rond 9uur weer even het bedje ingedoken!
Rond kwart voor 12 werden we wakker want om 12 uur gingen we naar een park hier naast het bungalow park. Daar hebben ze allerlei beesten rondlopen (krokodillen, koala’s, lizards, slangen, kaketoes en tarantella’s).
Rond 12 uur gingen we dus het park in. Als eerst een mooie krokodil van anderhalve meter die we mochten vasthouden (zie foto’s). Di t voelt erg vreemd en zacht om dit beest vast te houden. Het is een soort plastic en daarom noemen de verzorgers haar ook liefkozend Barbie! Ook als je jezelf bedenkt dat die in 1 hap je hand eraf kan bijten, is het bijzonder zo beest vast te houden! Daarna nog allerlei beesten gezien en vastgehouden (lizards, slangen, kaketoes), ook deze hebben we allemaal op foto. Een leuk klein parkje met een gids die veel wist!

Daarna in de middag even wat slaap bijgetankt na de korte nacht en lekker geluierd!
In de avond zijn we lekker wraps gaan eten en hebben we lekker rondgehangen met de groep, een prima dagje waar we weer veel hebben gedaan en beleefd!

Donderdag 15 november 2012
Vandaag hebben we ons eerst uitgecheckt op het bungalow park. Daarna had Dennis het idee om in de buurt de kleine rots wallibies te gaan voeren. Dit vonden we allemaal een goed idee, dus na het ontbijt zijn we die kant op gegaan. Helaas hadden we de bus net gemist dus werd het al met al toch laat (1 uur in de middag) voordat we die kant op zijn gaan rijden.
Toen we de bus hadden genomen was het ongeveer 5 minuten lopen. Ik vond het een vreemde plek (letterlijk aan de zee), maar toen we daar eenmaal aankwamen zat al eentje ons op te wachten op het bankje. We hadden voer bij en al snel kwamen er meerdere aan gesprongen! Uiteindelijk toch een groep van ongeveer 10 kleine wallibies die daar rond sprongen tussen de rotsen. Er was ook een moeder met een kleine in de buidel die rond aan het springen was, dus die natuurlijk goed op de foto gezet! Want dit was natuurlijk mijn eerste kangoeroe die ik spotte met een kleine in de buidel!
Na dit mooie moment zijn we terug gegaan naar het park om de tassen op te halen en de boot terug gepakt naar Townsville. Hier willen we namelijk morgen weer verder opzoek gaan naar werk!
Terug op het vaste land aangekomen de auto opgehaald (dit keer was er gelukkig niets mee gebeurd) en naar het Civic guest house gereden. Helaas zat deze vol en hebben zij ons naar een ander hostel doorverwezen. Dit was een hostel bij een vrouwtje thuis leek het wel. De kamers waren prima maar erg oubollig. Beetje in de stijl van oma haar huis hahaha.
Snel daar de spullen gedropt en toen naar de dokter. Want Thom en Dennis hadden twee dagen daarvoor gestoeid op Magnetic Island en dat ging iets te hard. Thom had erge last van zijn pols en kon hem niet of nauwelijks meer bewegen. Dus even er naar laten kijken was een goed plan.
De dokter zei dat het toch misschien gebroken was, dus een bezoek aan de emergency (spoedeisende hulp) was toch noodzakelijk. Voordat we daarheen reden nog even snel gegeten met Dennis en Corne. Na het eten op naar het ziekenhuis. Uiteindelijk daar vanaf half 8 tot half 11 gezeten. Achteraf viel het gelukkig mee. Een klein scheurtje en dat gaat met een week rust over! Gelukkig, want ook Thom moet aan het werk! Daarna gelijk naar het hostel en snel gaan slapen!

Vrijdag 16 november
Vanochtend vroeg opgestaan. Als eerst ontbeten en toen verder opzoek gegaan naar werk. Al snel kwamen we erachter dat er in Townsville weinig te vinden was. We hadden 2 uitzendbureaus geprobeerd, maar dat bood weinig perspectief. Dus gezamenlijk de knoop doorgehakt en doorgereden naar Ayr. Een plaats 100 kilometer naar beneden. Daar begint namelijk binnenkort het mango pluk seizoen. Wat wel een nadeel is bij mango’s plukken is dat sappen vrij komen waar je erge last van kan krijgen. Dus werken met lange broek, lange mouwen, werkschoenen en handschoenen is vereist. Eenmaal aangekomen in Ayr als eerst het belangrijkste punt opgezocht, de KFC hahaha.
Daarna zijn we naar een camping gereden, daar konden we staan, maar wat het bizarre is, is dat boeren contacten hebben met campings om ze te verwijzen naar hun boerderij om te werken. Dus we moesten naar een andere camping die ons zou kunnen uitzenden. We sliepen dus op een BIG4 camping. Daar aangekomen zei de mevrouw achter de receptie dat het nog even afwachten was voor werk. Want ze hadden op dat moment al genoeg mensen, maar zondag of maandag zou ze meer weten! Dus wij hebben voor 1 nacht geboekt.
Tentjes opgezet en lekker basic gegeten (noodles) en in de avond lekker gehangen, leuke en enge filmpjes gekeken, mooie gesprekken gehad en het wachten was de komende dagen op werk …..dachten we!

zaterdag 17 november 2012
Vanochtend vroeg al onze tent uitgebrand (7 uur). Corne en Dennis zijn ontbijt gaan halen en Corne liet zijn kookkunsten met heerlijke wentelteefjes! Daarna wilden we gaan bijboeken. De dochter van de eigenaar stond achter de receptie en kon weinig zeggen over werk. Zij liep in eens weg en toen kwam (vermoedelijk) haar vader achter de receptie staan. Een hele nare man. Hij begon gelijk met waarschuwingen naar ons en had allerlei voordelen over ons (dat wij party gasten waren en geen rekening met iemand zouden houden op de camping). Toen we vroegen hoeveel het kost zei die dat het 46 dollar zou kosten voor ons 5 per nacht om bij te boeken, vervolgens zei die binnen 5 seconden dat we 10 dollar per man moesten afrekenen (volgens mijn berekeningen klopt dit niet) dus dat was alweer vreemd. Vervolgens gaven we aan dat we opzoek waren naar werk. Hij reageerde gelijk dat hij geen werk had (zijn collega/vrouw zei gisteren nog wat anders!)
Toen wij in het Nederlands het hier over hadden dat we dit vreemd vonden zei die dat we buiten maar moesten verder discussiëren. Dit was de druppel en we zijn na dit rare en onbeschofte gedrag gelijk de spullen gaan pakken.
We hebben toen besloten om naar Bowen te gaan rijden. Hier aangekomen (100 kilometer weer naar beneden) bleek ook hier niks te zijn de eerste 2 weken. Na overleg in Bowen hebben we besloten om door te rijden naar Arlie Beach. Hopende dat hier wel te vinden is. We hebben namelijk de mangopluk maar uit ons hoofd gezet en hopen hier wat anders te vinden.
Dus naar Arlie gereden. Alle hostels waren vol geboekt in Arlie. Hier is namelijk het schooljaar voor de middelbare scholieren geëindigd voor die naar het vervolg onderwijs gaan. Die komen dit weekend naar Arlie om te feesten, schoolies genaamd. Na verluidt zijn er 2.800 in Arlie Beach!
Uiteindelijk weer dus op een camping beland (ook prima, dat drukt de kosten). We hebben we voor morgen een hostel geboekt, waarbij een uitzendbureau zit voor backpackers. Daar slapen we vanaf morgen, hopelijk kunnen we via hun wat vinden!
De avond lekker voor mijzelf genomen en even de tegenvaller van het geen werk kunnen vinden een plaatsje gegeven! Uiteindelijk komt dat namelijk ook vast wel goed!!! Altijd positief blijven!!!

Zondag 18 november 2012
Vanochtend vroeg weer de tent uitgebrand (7uur). Echter staan we wel op een luxe camping met fijne douches, dus dat maakte een hoop goed. Daarna de boel weer ingepakt en naar de supermarkt om goedkoop inkopen te doen voor de komende dagen (het leve van een backpacker is niet altijd luxe). Daarna naar het hostel gereden in Arlie (Beaches). Het idee was om in dit hostel te gaan werken tegen accommodatie. Dat houdt in dat je 2 uur per dag werkt voor het hostel en als tegenprestatie hier dan gratis mag verblijven. Helaas was er voor nu tot woensdag nog geen werk, dus hopelijk kunnen we woensdag dit wel doen.
Daarna hebben we voor aanstaande zaterdag een trip naar de White Sundays geboekt. Deze hadden we al in Sydney geboekt de eerste week met een open datum (deze trip maakte onderdeel uit van de East Coast trip die je kon boeken). Eerder was er geen plek, dus de komende dagen bestaan uit werk zoeken en uitkijken naar de trip naar de white Sundays!
In de avond lekker gegeten bij het hostel. Hier hebben ze ook weer mealdeals. Voor 7 dollar krijg je een goed bord met eten en een drankie. Ook is het van 6 uur tot 8 uur happy hour. Dus goedkope drankjes (altijd goed!).
Daarna lekker op tijd me bedje ingedoken, want ik was erg moe en voelde me niet helemaal lekker al de hele dag (hopen dat ik niet ziek wordt, dus even de komende dagen goed aan mezelf denken!).

Maandag 19 november 2012
Vanochtend heerlijk wakker geworden! Na een paar dagen slapen in een tent en je tent uit branden is het heerlijk om weer wakker te worden in een hostel met airco en niet badend in het zweet!
Vandaag hebben we eerst de was gedaan (was het ook tijd voor) en daarna Dennis en Corne uitgezwaaid. Zij zijn gaan doorrijden naar Fraser Island/Rainbow Beach. Dit omdat ze pas 1 december terecht kunnen voor hun trip naar de White Sundays en hier geen zin hadden om 2 weken te blijven. Arlie beach is een stadje waar niet heel veel te doen is buiten de White Sundays om. Het is een stadje met veel kroegen en barretjes (een echte stapstad/strand stad). Dus ik begreep goed dat ze daar inderdaad geen zin in hadden. Wij moeten zelf ook tot zaterdag wachten tot we de White Sundays opkunnen en dat is in een stadje waar weinig te doen is ook niet ideaal, maar ach het is niet anders dus maar genieten van het heerlijke weer!

Na het uitzwaaien van Dennis en Corne hebben we de was gepakt en zijn we naar het uitzendbureau gegaan naast ons hostel……dit bleek echter geen uitzendbureau te zijn en de vrouw achter de balie wist ook niet zo goed te vertellen waarom het bord van uitzendbureau buiten hing.
Toen maar even nieuwe slippers gekocht (de mijne zijn namelijk overleden vandaag). Weer dezelfde mooie reefs (eindelijk iets wat goedkoper is als in Nederland!). Daarna hebben we even geluncht bij de Subway (broodjes voor 2dollar, dus goedkoop!) en daarna op internet gedoken om weer verder opzoek te gaan naar werk. Helaas konden we hier ook weinig vinden, behalve betaalde websites. Het is natuurlijk zonde om 35 dollar te betalen voor een site en dan weet je nog steeds niet of je werk hebt. Dus dat nog maar even niet gedaan!
Er schijnen veel banen te zijn in Bundaberg en Childers. Dit ligt ongeveer 700 kilometer naar beneden rijden van waar wij nu zitten. We gaan deze week verder kijken of we hier wat in de buurt kunnen vinden en anders zal Bundaberg de volgende stop misschien worden om weer verder opzoek te gaan naar werk. In Bundaberg en Brisbane zal namelijk vast wel wat te vinden zijn (daar schijnen veel banen te zijn), maar dat zeiden ze ook over Townsville en Ayr……..

Terug gekomen in het hostel bleken we twee nieuwe kamergenoten uit Duitsland te hebben. Deze twee vertelden dat zij zes weken hebben gewerkt in Bundaberg. Daar zijn namelijk hostels die mensen uitzenden naar farms om te werken. Zij zaten in een hostel met 80 mensen en daarvan waren er standaard 75 aan het werk! Toen ze dit vertelden en voor ons het adres zouden hebben van dit hostel bood dat natuurlijk weer een hoop perspectief! Morgen gaan we dit hostel bellen en volgende week dinsdag (na onze trip richting de White Sundays) willen we dan naar Bundaberg vertrekken! Hopen dat dit dus wat word!
In de avond heerlijk gegeten (een T-bone steak met drankje voor 7 dollar!), het lekkerste avond eten tot nu toe in heel Australie wat ik heb gehad!
Daarna zijn we met een groepje op het strand gaan zitten met wat drankies! Het was weer een erg geslaagde avond. Thom en ik zien het weer wat beter zitten met natuurlijk uitzicht op werk (als het lukt!)

dinsdag 20 november 2012
Vandaag lekker uitgeslapen (gewoon omdat het kan op dinsdag) en lekker geluierd de hele dag. We hebben het hostel in Bundaberg gebeld, daar weten ze echter nu nog niet of ze voor ons volgende week plek hebben. Dus we bellen vrijdag terug en laten ons op de lijst zetten zodat we daar dinsdag hopelijk gewoon kunnen slapen en die week via hun aan werk kunnen komen. De Duitse jongens zij dat je hooguit een week hoeft te wachten op werk (dus dat zou prima zijn!).
Zoals gezegd, een rust dag vandaag. In de avond zijn we met Julia, Nena en Nick gaan BBQ-en aan de lagoon. Weer een gezellige Australisch BBQ. Daarna nog een lekker biertje gedronken bij het hostel. Nick en ik wilden nog even op stap gaan maar alle tenten waren leeg op 1 grote na en daar zaten alle Schoolies. Daar hadden wij echt geen zin in dus maar terug naar het hostel gegaan.

woensdag 21 november 2012
Vanochtend vroeg opgestaan en uitgecheckt. Want gisteren wilden we bij boeken in het hostel waar we nu zitten tot aanstaande zaterdag (dan gaan we naar de white Sundays voor 3 dagen!). Echter is er voor komende nacht geen plek in het hostel, overboekt. Dus ook werken tegen accommodatie zoals eerder gezegd zat er niet in helaas en we moesten dus vandaag verhuizen.

We besloten weer op de camping te slapen waar we het afgelopen weekend ook hebben gestaan. Het is een prima camping en vrij goedkoop.
Nadat we zijn uitgecheckt gelijk naar de camping gereden. We kwamen erachter dat er een mooi zwembadje zit bij de camping, dus hebben we daar lekker de hele middag aangelegen. We kwamen hier ook een wat ouder stel tegen toevallig uit Hoogvliet (Nederland) dus daar een tijdje mee zitten kletsen. Zij komen al 22 jaar in Australië en hebben al veel gezien en gedaan. Dus het was leuk om hun verhalen over Australië te horen. Zij vertelden ook dat ze elke keer als ze weer terug zijn in Nederland een verschrikkelijk heimwee terug hebben naar Australië, ik besef denk ik nog maar half wat ze hiermee bedoelen nu ik zelf hier zit. Misschien komt dat wel als ik zelf terug ben in Nederland!

In de avond weer een verassing met eten (NOODLES!!!) en daarna lekker gehangen. Morgen gaan we weer terug naar het hostel. We hebben hier geboekt via internet. Dat gaan we ook de komende periode vaker doen want via internet hostels boeken is goedkoper zijn we achter gekomen! Dit scheelt gemiddeld 2 a 3 dollar per nacht!

Mensen, zoals jullie dus lezen gaat het goed met me! Ik geniet en beleef hier de tijd nog steeds van mijn leven. Hopelijk kan ik jullie snel vertellen dat ik werk heb in Bundaberg waar de goudmijn op ons te wachten staat!

Groeten vanuit het zonnige Arlie Beach,
Thijs

• 22 November 2012 - 11:00

Rik:

Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt Thom! Blijf ervan genieten en spreek je snel.

• 22 November 2012 - 11:01

Rik:

Was natuurlijk voor thom :P

• 22 November 2012 - 20:25

Pap En Mam:

Ha, die Thijs.
    Wat een avonturen en mooie foto's. Zou er jaloers van worden.
    Het wordt nu echt backpacken, gezien de zoektocht naar werk; maar de aanhouder wint.
    Blijf vooral genieten en met af en toe wat minder is niet erg.
    Nog veel plezier en doorzetten.

Veel groetjes pap en mam.

• 23 November 2012 - 22:04

Gonny:

Hoi Thijs,
    Weer een heel mooi reisverslag!!
    Ik hoop dat er nu gauw werk komt. Veel succes en blijf genieten!
    Groetjjes Gonny