Reisverslag 5 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Thijs Hummelink - WaarBenJij.nu Reisverslag 5 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Thijs Hummelink - WaarBenJij.nu

Reisverslag 5

Door: Thijs Hummelink

Blijf op de hoogte en volg Thijs

10 November 2012 | Australië, Cairns

Dag lieve mensen,

Bij deze mijn 5de reisverslag alweer! Inmiddels zit ik al weer iets meer als een maand in Australie (wat gaat de tijd toch snel). Als ik terug kijk op de afgelopen periode al super veel gedaan en beleeft! Natuurlijk begon het avontuur in Sydney met gave excursies en het winnen van de auto! Toen de week van het surfkamp, ook een super gave week waar ik voor het eerst na het Kite surfen weer een nieuwe watersport heb geleerd! Daarna de roadtrip naar Cairns met leuke en bijzondere plekken onderweg. Zo gaaf als je een camping op rijdt dat je door een kudde kangoeroes wordt begroet!
In Cairns het regenwoud in gegaan (Cape Tribulation), gedoken op het Great Barrier Reef en nu inmiddels in het trotse bezit van mijn PADI open water! Op donderdag vond ik het duiken zo gaaf dat ik vrijdags ben gegaan voor mijn Adventure en nu mag ik duiken tot maarliefst 30 meter diep!!! Zo gaaf! Op die diepte zie je de grotere dieren (walvissen, grote haaien, schildpadden en dolfijnen!)

In Cairns zijn we best lang gebleven en daar heb ik ook echt een toptijd natuurlijk gehad. Nu is het tijd om weer de trip naar beneden te maken. Daar gaan we de volgende toffe dingen beleven (trip White Sundays, Rainbow Beach, Noosa en Frasser Island!!!!). In de tussentijd gaan Thom en ik sowieso werken in de omgeving van Childers in de fruitpluk om even wat geld bij te verdienen. Het plan is om 4 weken aan de slag te gaan als het lukt! Je weet natuurlijk nooit hoe lang je werk hebt en wat het verdient! Ik hoop natuurlijk zo min mogelijk te werken omdat ik zoveel mogelijk dingen wil zien en doen. Daarnaast heb ik natuurlijk een buffer van 3500 a 4000 dollar met de auto!

Maar goed zoals ik al zei, het is nu tijd om de East Coast weer terug te gaan naar beneden en te genieten wat de Oostkust allemaal te bieden heeft. Het plan is dan om rond oud en nieuw in Sydney te zijn en dan de geweldige Oceaan Road te gaan rijden! Vanaf Sydney naar Perth! Dat is ongeveer 4200 kilometer rijden, het zullen er 5000 worden omdat we ook de uitstapjes gaan pakken en de toeristische route!

Veel plezier met het lezen van mijn nieuwe reisverslag!

Zaterdag 3 November 2012
Vandaag ingeschreven voor me PADI! Daar starten we maandag mee! Het koste 400 dollar, maar daar kwam nog het Theorieboek en de Medische Keuring! Dat is 104 dollar wat erbij komt. Maar we zijn gierige Nederlanders en hebben gezegd dat bij de deal die we hadden gemaakt dat daar het theorieboek bij zit (leugentje om bestwil) daar trapte ze dus in. Dus we hebben daar weer 60 dollar op bespaart.
In de avond lekker weer gegeten in de Woolshed (heerlijke steak voor 8 dollar!) en daarna lekker niks gedaan.

Zondag 4 november 2012
Vanochtend zijn we uitgecheckt bij het Waterfront hostel van Woodduck. We wilden hier graag weg (erg slechte bedden, airco die het niet doet, dus badend in het zweet wakker worden) dus gingen we eerst opzoek naar een nieuw Hostel. Uiteindelijk hebben we een veel beter hostel gevonden! Koala Beach Resort. We betalen hier voor 5 nachten 80 euro, hebben een goede douche, relaxte bedden, koelkast op de kamer en een airco die het doet! We zijn dus helemaal gelukkig!
Daarna hebben we Madelon en Nicole uitgezwaaid. Madelon reist even met Nicole verder omdat Celine, Thom en ik hier nog een week blijven in verband met de openwater cursus van Padi die we morgen beginnen. Zij gaan nu naar Mission Beach en later naar Arlie Beach waar we ze weer zullen opzoeken. Wanneer dat zou zijn weten we nu nog niet, maar waarschijnlijk binnen een paar weken!

Daarna een lekkere lange luie dag gehad. Ik wilde ook even goed uitrusten om morgen uitgerust aan de PADI te beginnen. Merk ook dat ik door alle indrukken, vele dingen die ik doe, slecht geslapen de afgelopen dagen in het hostel, hier erg veel behoefte aan had. Ik heb daarom vandaag ook een lekker ouderwets middagdutje gedaan!
In de avond zijn we gaan eten in de PJ o’Breins (hier krijgen we korting en kunnen we voor 5 dollar goed eten). Daarna een lekker relax avondje gehad. Ook heb ik nicotine kauwgom gehaald want ik wil echt gaan stoppen met roken. Dit vanwege de kosten en omdat ik het gerook helemaal zat begin te raken.
Daarna lekker gehangen in het hostel en op tijd sloten de ogen…hoopte ik. Want wat blijkt, het hostel is super, maar staat achter een kroeg waar tot laat harde muziek wordt gedraaid …..vanwege de vermoeidheid vielen toch de oogjes rond half 12 dicht!

maandag 5 november 2012
Vandaag vroeg opgestaan (half 7) want het is…..Duikcursus dag 1!!!!!
Rond half 8 kwam een busje ons oppikken (iets te laat was de bus, maar dat hoort erbij) en rond kwart over 8 zaten we in de college banken. Eerst door de medische keuring bij de arts en ik werd helemaal fit verklaard! Dus ik mocht meedoen met de cursus (ook fijn). Eerst kregen we drie theorie filmpjes te zien en aan de hand daarvan werd de stof besproken. De stof is niet heel moeilijk, maar mijn Engels is niet helemaal geweldig en daardoor was het toch af en toe wat pittig om begrippen te begrijpen. Maar goed dat komt vast goed. De dingen die werden verteld zijn echter erg logisch. Ik werd aan een buddy gekoppeld (Luke uit Engeland). Celine en Thom zijn elkaars buddy.
De theorie was dus niet moeilijk en ik maak me ook geen zorgen over het examen voor morgen.
Je leerde hoe diep je mag duiken en wat er dan gebeurd. De onderdelen van het duikpak werden besproken en wat informatie over druk en hoe hiermee om te gaan.

Rond kwart over 12 gingen we lunchen in Cairns Central (subway!) en hebben we een cadeau voor Corne gehaald aangezien die vannacht om 12 uur gaat verjaren tot 24.

Na de lunch zijn we wat praktijk oefeningen gaan doen in het zwembad. Als eerst 6 rondjes snorkelen in het zwembad en daarna 10 minuten watertrappelen (prima te doen en je hebt weer gezonde lichaamsbeweging).
Daarna leerde hoe je signalen moest geven, je bril moet afzetten en schoonmaken onder water en wat te doen als je water in je mond krijgt. Als laatst moest je je buddy helpen in het water als hij bijvoorbeeld geen lucht meer had en hoe je dat moet oplossen. Dus je reserve mondstuk aan de ander geven en hoe je iemand veilig omhoog krijgt (niet helemaal onbelangrijk). Dit ging ons 3 prima af en me buddy trouwens ook.
Helaas hadden we ook 3 meiden die met alles wat meer moeite hadden. Dit kostte veel tijd en dat ging van onze cursus tijd helaas af. Maar goed het is niet anders. Na de les met me Buddy Luke afgesproken om vanavond wat te gaan eten in PJ o’Briens.
Na de les lekker terug naar het hostel en lekker geluierd voor het eten (prima na een drukke lesdag!)
In de avond rond half 9 weer lekker gegeten en blijven hangen in de o’Briens. Weer een prima dagje dus!

Dinsdag 6 november 2012
Vandaag Dag 2 van de Duikcursus! Tevens ook de dag van het theorie-examen! Zoals Celine en Thom al zeiden, hier kan je niet voor zakken! En inderdaad dat deden we dus ook niet! Thom en Celine hadden 100% en ik 90% (niet slecht al zeg ik het zelf).

We werden dit keer op tijd opgehaald en begonnen op tijd met de Cursus. Helaas stonden onze Noorse vriendinnen niet op tijd klaar, dus mochten we lekker op hun wachten (wat is nieuw na gisteren). In het klaslokaal weer lekker theorie gehad en vervolgens het examen. Zoals ik al zei, niet erg spannend en moeilijk. We waren dus ook alle drie met vlag en wimpel natuurlijk geslaagd!
Na het examen zijn we lekker gaan lunchen. We hadden een lange pauze dus zijn we even terug gegaan naar het hostel om voor Corne te zingen voor zijn verjaardag! Tevens zijn verjaardag cadeautjes gegeven. Hij werd helemaal emotioneel (nee toch niet ;)) hahaha.

Daarna weer terug op cursus. De zwembad oefeningen. Dit ging (bij ons) weer helemaal prima. Helaas werden we weer door onze 3 Scandinavische meiden opgehouden. Dus dat kostte veel lestijd!
Morgen gaan we lekker het reef op! Daar gaan we onze geleerde duikskills in praktijk brengen! Daar heb ik echt super veel zin in!!!
Terug in het hostel hebben we lekker gechilled. Corne en Dennis hadden bezoek, want zij willen een nieuwe auto kopen. Een mooie ford Falcon uit 1998 voor 4000 dollar die op gas rijdt! Een mooie bak nogmaals en goed onderhouden. Even afwachten of ze die gaan kopen!
In de avond weer lekker gegeten en de verjaardag van Corne in het cafe en in Gilligan’s gevierd tot in de late uurtjes!!

Woensdag 7 november 2012
Vanochtend weer vroeg opgestaan (ging moeilijk na vannacht) want het is duikdag nummer 3!!!
Vandaag gaan we reef op. Dezelfde tour eigenlijk die we vorige week vrijdag hebben gemaakt met Down Under! Todd kwam ons ophalen (onze instructor van de afgelopen dagen) en we werden op de boot gezet. Eerst voeren we 60 meter uit de kust waar we onze eerste duik gelijk mochten maken! We werden in 2 groepen opgesplitst (Celine, Thom, Luke en ik) en de andere groep waren de Noorse meiden. Eigenlijk vonden we het niet erg om niet met hun te duiken zodat we lekker onze gang konden gaan. Tijdens de eerste duik hebben we eerst wat oefeningen herhaald. Dit ging prima! Ik had alleen geen goede duikbril (besloeg erg snel). Dus ik zag wat minder helaas. Tijdens de eerste duik 2 haaien gezien, vele soorten vissen en een schildpad!!! Super gaaf! Een aantal zeeplanten en dieren vast gehouden. Na 30 minuten kwamen we weer terug boven! De diepte was 13 meter.
Toen lekker op de boot gechilled, beetje rond gesnorkeld en genoten van het reef! Super gaaf!
Daarna lekker gegeten, tenminste tot dat onze Noorse vriendinnen terug kwamen en er eentje voor onze neus ging zitten met een spuugzak (niet fijn als je aan het eten bent!).
Daarna zijn we een stukje verder gevaren en heb ik lekker met Jennifer (een meid uit Dallas Amerika) zitten kletsen (erg leuke dame hahaha). We spraken later ook af om vanavond een drankie te gaan doen!
Daarna hebben we de tweede duik gedaan. Echt een super gave duik en weer veel dingen gezien. Een grote schelp (anderhalve meter breed) die dicht gaat als je hem aanraakt. Daar zwommen ook een paar Nemo’s omheen! Vervolgens verder gezwommen en weer veel verschillende koralen en vissen gezien, zelfs een Rog van 2 meter!!!
Daarna weer terug op de boot lekker met Jennifer, Thom en Luke gesnorkeld. Echt een toptrip! Toen voor het eerst met duiklogboek ingevuld (simpel om te doen) en weer 60 km terug gevaren (zover vaar je uit de kust). Rond 5 uur waren we weer terug in ons hostel. Beetje gechilled en rond half 9 maar eens wat gaan eten! Dennis had in de middag ons opgegeven om ergens gratis pizza te gaan eten. Ik had om 9 uur een date met Jennifer (helaas is ze nooit komen opdagen) dus ik ben niet mee gegaan. Eenmaal in de PJ’o Briens aangekomen (een keer zonder mijn reisgenoten) veel nieuwe mensen leren kennen uit Duitsland en Nederland. Een tijdje mee zitten kletsen en wat gedronken (zoals wel vaker hier gebeurd). Wat grappig is, is dat ik een meisje leerde kennen genaamd Iris die letterlijk een paar 100 meter naast de school woont waar ik werk! Erg grappig, we gaan daarom ook zeker in Nederland een keer een drankie doen in Bottendaal!
Daarnaast heb ik ook Jamie leren kennen. Jamie is een Oor Arts en onderzoekt hier leerkrachten op gehoor beschadigingen. Dit is een verplichte regel en eens in de 2 jaar doet hij een routine check! Daarnaast heeft hij ons aangeboden dat als we in Brisbane zijn altijd bij hem kunnen blijven logeren! Super leuk! Rond 2 uur lag ik deze avond in bed (het was weer erg gezellig, hahaha)



donderdag 8 november 2012
Vandaag de laatste duikdag voor/van de PADI!! De wekker ging na een kort nachtje, dus het was moeilijk met opstaan! Rond 8 uur waren we weer op de boot en gingen we weer hetzelfde reef op als gisteren. De eerste duik was rond 10 uur in het Saxon Reef (deel van het great barrier reef). Gelukkig was het water vandaag rustig en was het varen lekker relaxt.
Als eerst gingen we in het water wat oefeningen herhalen! Dit ging prima en toen doken we weer dieper het water in. Weer superveel verschillende dingen en vissen gezien. Na een half uur kwamen we weer boven. We zijn tot 14 meter gedoken. Todd (de instructor) was erg tevreden en zei dat we veel talent hadden om te duiken. Ik vind het duiken zo gaaf dus ik heb me toen opgegeven om morgen me adventure te halen. Dat houdt in dat je tot 30 meter mag duiken! Zoals al eerder vermeld zie je daar dan veel meer! Grotere vissen, haaien, Manta’s (grote roggen), dolfijnen en schildpadden!
Tijdens de lunch kwam er ook een mooie schildpad boven drijven (zie foto’s)!
Na de lunch naar de tweede duiklocatie gegaan (de fishbowl genoemd). Daar hebben we weer een hoop mooie dingen gezien. We hadden ook een onder water camera mee en een jongen die met ons mee zwom heeft een heleboel mooie filmpjes gemaakt!
Na de tweede duik voeren we terug en kregen we de certificaat en de padi!
Terug op het land lekker rustig uitgerust en gegeten. In de avond lekker niks gedaan want morgen is het diepe duik dag!!!!!

vrijdag 9 november 2012
Vandaag de dag dat ik mijn duik Adventure heb gehaald!!!! Ik mag nu duiken tot 30 meter!!!!
Tijdens de eerste duik gingen we tot 29 meter. Eenmaal alle checks en oefeningen gedaan hebben we het reef ontdenkt. En ik heb zoveel gave dingen gezien! Als eerst een Manta van 3 meter breed en 5 meter lang!!! Zo gaaf beest! Daarna 9 haaien gezien en 2 schildpadden!!! Tijdens de tweede en derde duik kregen we fotografie les en hoe om te gaan met Safety stops.
Ook veel gave foto’s gemaakt!
Eenmaal na de derde duik kregen we het certificaat uitgereikt en nu ben ik dus een PADI-Adventure Diver!!! Zo gaaf en ik ben zo blij dat ik dit heb gedaan!

Nu ben ik mijn blog aan het typen. En deze wilde ik er vandaag opzetten……maar…me USB-Stick is gechrasht!! En ik kwam niet op het internet. Dus ik kon niet mijn blog erop zetten en ik ben de foto’s van de duik vandaag helaas kwijt (voor een deel)
Dus morgen proberen we het maar weer opnieuw!!!

Morgen gaan we naar Mission Beach rijden en blijven daar 1 nachtje. Daarna gaan we rustig naar beneden en opzoek naar werk!

In de avond hebben we de was gedaan en bleken er 2 reisgenoten te zijn aangekomen in Cairns!!! De broertjes Broekmeulen!!! Dus vandaag gaan we met hun een drankie doen in PJ’ o’BReins!!!!
Het was weer een memorabele avond!!!

Zaterdag 10 november 2012
Vandaag uitgecheckt en me blog er gelijk maar opgezet! Sorry voor de dag vertraging!

Kortom we gaan we door reizen en zorgen voor een toptijd!!!! Ik heb het zo naar mijn zin hier en haal echt alles eruit wat erin zit! Ik heb ook nergens spijt van en houd echt van dit leven! Over 1 a 2 weken zal de nieuwe blog verschijnen met nieuwe belevenissen!

Groeten vanuit Cairns (onze laatste dag hier!)

Thijs

  • 10 November 2012 - 09:38

    Elise Blanken:

    Thijs echt super gaaf! Wij zijn ook helemaal van het duiken, het is zo cool!
    Have fun! X

  • 10 November 2012 - 09:55

    Tineke:

    Wat een geweldige avonturen en belevenissen. Ga zo verder, het is nu al een onvergetelijke reis. Groetjes Harry en Tineke

  • 10 November 2012 - 15:33

    Thuisfront:

    Hallo Thijs,

    Wat goed dat je je padi en adventure hebt gehaald; gefeliciteerd!!
    De foto's zien erg mooi uit en daaraan zie je dat je goed apparatuur mee krijgt in het water.
    Willemijn wil ook graag naar Australie en is jaloers op jou.
    Joost is nog steeds aan het bijkomen van zijn trip door Azie; iedere dag horen we weer nieuwe verhalen over wat hij beleeft heeft.
    Je blog is een succes en zoals jij het beschrijft heb ik het gevoel dat ik het mee beleef.
    Blijf genieten en rij voorzichtig.
    Groeten en knuffels van ons allemaal.

  • 12 November 2012 - 21:14

    Gonny De Vries:

    Wat een verhaal. Heb het in een ruk gelezen. Wat heb jij een toptijd daar en wat een beleving zal het geweest zijn daar onder water.
    Veel plezier en tot de volgende blog.
    Groetjes Gonny

  • 12 November 2012 - 23:16

    Pap:

    Schitterende foto's. Geniet maar mooi.

  • 18 November 2012 - 13:13

    Margot:

    Hoihoi Thijs, wat leuk om zoveel te lezen en te zien van je schitterende reis! Wij nu in de barre Hollandse regen en kou maar "warme" Sinterklaastoestandjes! Daniel was helemaal door het dolle toen hij hoorde en zag van de gewonnen auto! Hij riep meteen alle technische info van dat type auto en vond het geweldig, was ook supertrots op z'n meester, schattig! Heel veel plezier nog en hoop dat gaat lukken met alles! Lieve groetjes van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Mijn reisverslagen en belevenissen vanuit Australie, kunnen jullie hier volgen. Veel leesplezier!

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 623
Totaal aantal bezoekers 22701

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 07 April 2013

Mijn trip naar Down Under

Landen bezocht: